sreda, 27. november 2013

Poročno križarjenje - 31. 10. 2013, peti dan: Pirej / Atene

Tudi v Pirej smo prispeli zgodaj zjutraj, zato smo kmalu po zajtrku zapustili ladjo, se z avtobusom obpeljali skozi najbolj čudno, grozno postavljeno in sestavljeno mesto, kar sem jih imel priložnost videti - na Akropolo.

Še preden smo prišli do vhoda, sem opazil Partenon, ki je kraljeval nad mestom (čeprav mu iz notranjosti rasteta žerjava). Kratek zgodovinski uvod, po stopnicah mimo templja Atene – Nike, do mesta, kjer smo vsi ostali brez besed.

Partenon je... težko ga je opisat.

Osupljiv, edinstven, veličasten, pompozen.

Brez dvoma kraj, ki ga bova še obiskala (drživa pesti, da ga do takrat že obnovijo).

Po krajši vožnji so nas peljali do Olimpijskega stadiona, na katerem so bile prve OI moderne dobe, mimo univerze in knjižnice do parlamenta, kjer smo srečali tradicionalne grške protestnike (ki so jih varovali policisti in vojaki).

Vodič nas je pospremil do meke za nakupe in nas spustil z vajeti. Z Mašo sva si malce ogledovala ponudbo in zavila v trgovino s tekstilom.

Že v Olimpiji sva gledala majico za Izo, ki je imela grški motiv. Stala je 17 €. Vodič nama je priporočal, da počakava na Krf, kjer bo ceneje. V Atenah je Maša dobila idejo, da bi vprašala za ceno. Prodajalka je ob vprašanjih (od kod sva, kakšno je vreme itd.) postavila ceno 35 €. Maša je prevzela pobudo in ji povedala, da je to predrago in da bova pogledala še drugje. Gospa naju je ustavila in znižala ceno na 26 €.

Maša: „Na Santoriniju sva jo videla za 20 €.“

Prodajalka: „Hja, poglejte. Na Santoriniju imajo samo 6 mesecev sezone, zato so takrat cene take kot tu, potem jih pa znižajo. Kakovost naših majic je boljša, pa še motiv je pristen, saj prihaja z Akropole. Počakajte, grem vprašat še moža.“

Gospa zavije v ozadje trgovine, pride nazaj čez kako minuto in reče: „18 €.“

Maša odkima: „Hvala, bova še pogledala drugje.“

Prodajalka: „V redu, dam vama jo za 16 €!“

Maša: „Velja.“

Moram priznat, da je moja žena čudovito zbila ceno. Ironija pa je, da sva na Krfu isto majico videla za 10 €...

Ker barantanje zlakotni (in ker je treba jesti vsaj nekaj grškega v Grčiji), sva poiskala lokal, kjer so sedeli večinoma najini sopotniki, se vsedla, naročila ouzo zame, liste vinske trte z mesom in rižem, grško solato in olive. In bila večinoma tiho, dokler vsega ni zmanjkalo. Za povrh sva dobila še sladico iz gresa in pomarančnega soka, ki je zaokrožila grško kosilo. Polna „vtisov“ iz Aten sva odšla do parlamenta, kjer smo imeli zbirno točko. Protestniki so se vsaj za nekaj časa umaknili (najbrž so šli počivat - ura je bila 14:00), tako da smo bili priča menjavi straže.

Bolj zabavne zadeve že dolgo nisva videla. Ugotavljala sva, ali bi se sovražnik zaradi smeha predal ali kar umrl...

Končno naju je po večerji premagala radovednost, zato sva kupila 6 igralnih kuponov za bingo, skoraj prišla do zadetka (ženska, ki ga je dobila, pa je iz sebe spravila naslednje: „Mjou, biiingo!“), nato pa obsedela na mestih, ker je sledila akrobatska prestava Pirati Billyja Bonesa. Čeprav se velikokrat dogaja več, kot bi lahko naenkrat opazoval, so pokazali prav posebne veščine in naredili zadevo res vrhunsko (ob tem se je ladja že premikala). Zvečer sva šla še na pijačo za lahko noč... potem pa v posteljo.